Nytt år - nytt nyttårsforsett

Zooca Design element story
Nyttårsforsett - spise sunnere og trene mer

Nå som enda et år er lagt bak oss er det mange som har satt seg et nyttårsforsett for det nye året. Enten det er å trene mer, spise sunnere eller kanskje lære noe helt nytt, ligger mulighetene der som blanke ark.

Et nyttårsforsett er et løfte man gir seg selv for å forandre noe til det bedre i det nye året. Det kan for eksempel være å endre livsstil, atferd eller vaner som gjør at man føler seg bedre både fysisk og mentalt.

Men flere spørreundersøkelser opp gjennom årene viser at det kun er et fåtall av oss som virkelig klarer å holde nyttårsforsettet. Du vet sikkert selv hvor vanskelig det kan være.

Nyttårsforsett er en gammel tradisjon

Nyttårsforsetter har vært en del av den menneskelige kultur i tusenvis av år. Skikken med nyttårsforsetter er mest vanlig i Vesten. Men folk setter seg nyttårsforsetter rundt om i hele verden for å begynne det nye året på en positiv måte og bli en bedre utgave av seg selv.

De mest vanlige nyttårsforsettene vi setter oss er å spise sunnere og trene mer. Det kan også være å stumpe røyken, drikke mindre alkohol, spise mindre ultraprosessert mat, finne en annen jobb eller bare tilbringe mer tid med familie og venner.

Slik blir det enklere å holde nyttårsforsettet

Etter julefeiringen, med mye fettholdig mat, er det mange som ønsker en lettere start på det nye året. Derfor er det mange som har det å spise sunnere som nyttårsforsett. Men det kan være en utfordring å klare å holde det.

Et godt tips er å formulere nyttårsforsettet på en positiv måte, som å legge til noe i stedet for å fjerne noe. For eksempel kan nyttårsforsettet ditt være å spise mer grønnsaker i stedet for å spise mindre kjøtt.

Her er noen gode tips som gjør det lettere å holde nyttårsforsettet:

  • Lag deg tydelige og konkrete mål. Mens å leve sunnere kanskje kan være litt utydelig, er det å spise fisk minst to ganger i uken et tydeligere mål.
  • Vær realistisk. Du trenger ikke å si at du skal trene fem ganger i uken om du tidligere kanskje bare har klart én gang i uken.
  • Lag deg noen rutiner som gjør det enklere å holde nyttårsforsettet, enten det er å gå til og fra jobb, parkere bilen lenger unna, eller ta trappen istedenfor heisen.
  • Sett opp en plan. Hvis du lager en plan på hvordan du har tenkt å gjennomføre nyttårsforsettet, stiller du mye sterkere enn hvis du bare lar det skure og gå.

Raskere resultat av treningen

Har du ambisjoner om å trene mer i året som kommer?

Forskning har vist at Zooca Calanus olje sammen med trening forbedrer kroppssammensetningen med redusert fettmasse og økt muskelmasse raskere enn de som bare trener.

Her antar man at at det er polikosanolene i oljen som spiller en viktig rolle. Zooca® Original er det eneste marine omega-3 tilskuddet på markedet som inneholder polikosanoler.

Bilde av Zooca eske

Prøv Zooca® Original i 60 dager for kun 199,-

Multinæring fra zooplankton. Godt for hjertet, muskelfunksjonen, immunsystemet, hjertet, synet og beinbygningen. Og godt for planeten.

 Bestill i dag til intropris.
Til bestilling
EPA og DHA bidrar til hjertets normale funksjon. Den gunstige virkningen oppnås ved et daglig inntak av 250 mg EPA og DHA. 

DHA bidrar til å opprettholde normal hjernefunksjon og syn. Gunstig virkning oppnås ved et daglig inntak av 250 mg DHA. 

Vitamin D bidrar til immunsystemets normale funksjon. Vitamin D bidrar til å opprettholde normal muskelfunksjon og normale knokler.

Flere gode historier

Nytt år - nytt nyttårsforsett
Nå som enda et år er lagt bak oss er det mange som har satt seg et nyttårsforsett for det nye året. Enten det er å trene mer, spise sunnere eller kanskje l...
Gå på ski for helsas skyld
Det er flere grunner til at det å gå på ski er bra for helsa. Skigåing er god trening for musklene i hele kroppen, samtidig som du får bedre kondisjon og i...
© 2002 - 2023 • Zooca® Calanus AS, orgnr. 984 468 970 MVA
crossmenu